هیپوسپادیاس در بزرگسالی
نوشته شده توسط : سحر

علائم هیپوسپادیاس:

در هیپوسپادیاس، خروجی مجرای ادرار در نوک آلت تناسلی نیست، بلکه زیر آلت تناسلی است. شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. در بیشتر موارد، خروجی نزدیک به گلن است. در موارد نادر، خروجی در وسط گلن یا در قاعده آلت تناسلی قرار دارد. به ندرت خروجی زیر کیسه بیضه است.

 

علائم و نشانه های هیپوسپادیاس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

مجرای ادرار باید در جایی غیر از نوک آلت تناسلی باشد.

انحنای آلت تناسلی

ادرار غیر طبیعی در هنگام ادرار کردن

وقتی دکتر:

اکثر نوزادان مبتلا به هیپوسپادیاس در مدت کوتاهی پس از تولد در بیمارستان تشخیص داده می شوند.

 

با این حال، هیپوسپادیاس خفیف قابل تشخیص نیست. اگر علائم هیپوسپادیاس را در کودک خود مشاهده کردید، با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

 

علل هیپوسپادیاس:

هیپوسپادیاس در بدو تولد وجود دارد (مادرزادی). علت دقیق این نقص ناشناخته است. هیپوسپادیاس گاهی ارثی است.

 

برخی از هورمون ها تشکیل مجرای ادرار و پوست ختنه گاه را تحریک می کنند. هنگامی که اثرات این هورمون ها متوقف می شود، هیپوسپادیاس رخ می دهد.

هیپوسپادیاس و ازدواج

موارد شدید هیپوسپادیاس می تواند برای زوج هایی که قصد باردار شدن دارند مشکل ساز باشد. این به این دلیل است که ورود اسپرم به واژن در طول مقاربت طبیعی دشوار است. هیپوسپادیاس در آلت تناسلی لزوماً باروری را مهار نمی کند. درعوض، معمولا این افراد در وارد کردن مایع منی به داخل واژن مشکل دارند. بنابراین، بسیاری از درمان های باروری برای مردان مبتلا به این مشکل در دسترس است. روش های IVF، GIFT و ... همه جایگزین های مناسبی هستند. اگر هیپوسپادیاس دارید به اورولوژیست مراجعه کنید.

بسیاری از من درباره درمان گیاهی هیپوسپادیاس می پرسند. برای اطلاع از حقیقت یا شایعه این مشکل روی داروهای گیاهی تنگی مجرای ادرار کلیک کنید.

تنگی مجرای ادرار پس از جراحی هیپوسپادیاس

باریک شدن مجرای ادرار پس از جراحی هیپوسپادیاس یک پدیده شایع است که می تواند پس از فلپ پوستی روی آلت تناسلی رخ دهد. تشخیص این مشکل بر اساس علائمی مانند بی اختیاری ادرار، مشکل در دفع ادرار و عفونت های دستگاه ادراری است.

هزینه جراحی هیپوسپادیاس چقدر است؟

هزینه جراحی هیپوسپادیاس به عوامل مختلفی از جمله نوع بیمه، خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان و از همه مهمتر خفیف یا شدید بودن نوع هیپوسپادیاس بستگی دارد. هزینه جراحی هیپوسپادیاس در بیمارستان های دولتی تا یک میلیون تومان و در بیمارستان های خصوصی تا 10 میلیون تومان بسته به شرایط بیمار می تواند افزایش یابد. اینکه آیا بیمار جراحی هیپوسپادیاس انجام داده است یا خیر و تعداد جراحی های قبلی در این زمینه نیز جزو هزینه های جراحی هیپوسپادیاس می باشد.

علائم هیپوسپادیاس

علائم عبارتند از:

یک سوراخ مجرای ادرار در زیر آلت تناسلی وجود دارد که می تواند در هر نقطه از سر نزدیک به مقعد باشد.

انحنا به سمت قاعده آلت تناسلی، به ویژه در هنگام نعوظ، آکوردی نامیده می شود.

نقص در پوست ختنه گاه، جایی که پوست ختنه گاه وجود ندارد و فقط پشت سر مانند کلاه روی پوست ختنه گاه قرار می گیرد.

• ادرار در هنگام ادرار پاشیده می شود.

اکثر نوزادان مبتلا به هیپوسپادیاس در مدت کوتاهی پس از تولد در بیمارستان تشخیص داده می شوند. با این حال، هیپوسپادیاس را می توان با سختی کمتری از دست داد. اگر متوجه شدید که مجرای ادرار کودکتان پایین تر از نوک آلت تناسلی است، حتما با یک متخصص اورولوژی تماس بگیرید، پوست ختنه گاه به طور کامل رشد نکرده یا آلت تناسلی خم شده است.

انواع هیپوسپادیاس

بسته به اینکه مجرای ادرار تا نوک آلت تناسلی چقدر فاصله دارد، هیپوسپادیاس به سه نوع مختلف تقسیم می شود:

 

 

سبب شناسی

هیپوسپادیاس یک ناهنجاری مادرزادی با علل مختلف است. با این حال، در بیشتر موارد (75-65٪)، علت دقیق ناشناخته است. عواملی که به نظر می رسد خطر ابتلا به هیپوسپادیاس را افزایش می دهند عبارتند از:

 

درمان با هورمون هایی مانند پروژسترون در دوران بارداری؛

ناتوانی بیضه های جنین در تولید تستوسترون کافی یا عدم توانایی بدن در پاسخ به تستوسترون؛

ژنتیک: اگر کودکی هیپوسپادیاس داشته باشد، احتمال 14 درصد وجود دارد که فرزند بعدی دچار هیپوسپادیاس شود. اگر والدین و فرزند هر دو دچار هیپوسپادیاس باشند، 26 درصد از فرزندان بعدی آنها هیپوسپادیاس خواهند داشت. وراثت چند ژنی تحت تأثیر قرار می گیرد.

مصرف داروهایی مانند فیناستراید در دوران بارداری؛

لقاح مصنوعی؛

سن مادر؛

حاملگی چند قلو؛

آلاینده های صنعتی و حشره کش ها.

ناهنجاری های ارائه شده است.

 

فتق و فرورفتگی بیضه در هیپوسپادیاس شایع تر است. در این بیماران، ناهنجاری های دستگاه ادراری فوقانی کمتر از افراد عادی افزایش می یابد.

ن پایین تر صدمات احتمالی بسیار کمتری را برای فرد ایجاد می کند. این جراحی که تحت بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود بین یک تا سه ساعت بنابر شرایط فرد زمان می‌بد. در طول عمل، جراح اورولوژی با کمک پوست ختنه‌گاه و پیوند بافت آن به بازساز مجرای بیماری مزادای صور میمی صور. در صورت لزوم تنه‎ای آلت تناسلی نیز در این جاحی اصلاح شده و به حالت نرمال برمی‎گردد. اگر در سن کودکی قصد درمان بیماری هیپوسپادیاس را نباید فرزند خود را ختنه نمایر زیای زین زیای ختنه نادر زیه. در مواردی که فرد پیش از جراحی شکست می‌خورد، میزان موفقیت کاهش می‌یابد. در موارد خاص نیازی به جراحی ترمی وجود ندارد و با یک بیماری جراحی به طور کامل درمان می شود. اما در برخی موارد ممکن است به شرایط فرد، میزان بیماری و یا نحوه درمان نیاز به جراحی جروم و

 

درمان هیپوسپادیاس

درمان بیماری هیپوسپادیاس توسط پس از معاینه و بررسی شرایط پزشکی تعیین می شود. این مبلغ تحت تاثیر عواملی مانند شدت بیماری، سن بیمار، شرایط درمان، دستمزد پزشک، هزینه های بی،یمار تحت تاثیر پزینه قرار می گیرد. تو می تو می تین تو می تو می تین شرکت بیمه های ویژه جراحی زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهد. اما اگر این عمل درمانی را داشته باشید، می توانید از مزایای بیمه بهره مند شوید. بنابراین لازم است پیش از درمان با مشاور بیمه خود را بررسی کنید.





:: برچسب‌ها: هیپوسپادیاس در بزرگسالی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: